Hur säljer man egentligen in en nyhet? Vad utmärker en duktig talesperson? Vilket stöd bör en talesperson få inför och efter en intervju? Och varför är det ibland viktigt att steka pannkakor när journalister ringer?
Få handfasta råd om såväl proaktiv som reaktiv mediehantering från Cherine Khalil, kommunikationschef på IVO och Håkan Lind, kommunikationschef på Byggföretagen.
Cherine Khalil har i över 15 år arbetat med medierelationer, mediestrategier och krishantering på högsta nivå. Hon har bland annat varit presschef för Moderaterna och Svenskt Näringsliv.
Håkan Lind har arbetat med medierelationer och kommunikation i över två decennier. Han har bland annat varit presschef på LRF och på Näringsdepartementet hos näringsminister Maud Olofsson.
I Restaurangen i Näringslivets Hus. Frukost serveras från kl. 08.15.
Till Husfrukost välkomnar vi medarbetare i SNMO, Näringslivets Hus, och andra näringslivsintresserade att lyssna till intressanta samtal och själva delta i diskussionen. Teams-länk med kalenderinbjudan skickas också ut till de som prenumererar på nyhetsbrevet Nytt från Näringslivets Hus.